16.09.2024

Jak zgłosić szkodę z powodu powodzi

Rozumiemy, że powódź to trudne doświadczenie. Jesteśmy tu po to, aby Ci pomóc. Dlatego uprościliśmy proces zgłoszenia szkody, abyś jak najszybciej mógł/-ła otrzymać pieniądze ze swojego ubezpieczenia.  
 

Zanim zgłosisz szkodę:

  • zrób zdjęcia zniszczonych pomieszczeń i rzeczy,
  • zmierz zalane pomieszczenia,
  • przygotuj szczegółową listę zniszczonych lub uszkodzonych rzeczy. 

Szkodę możesz szybko zgłosić:

Co dalej?
Rozpocznij porządki i zadbaj o to, aby zabezpieczyć swoje mienie przed dalszymi zniszczeniami:

  • usuń wodę (jeśli jest jej dużo i masz taką możliwość - użyj pompy wodnej),
  • wietrz zalane pomieszczenie, to przyspieszy usunięcie wilgoci,
  • wyłącz instalację grzewczą i klimatyzację, aby uniknąć dodatkowych uszkodzeń,
  • zabezpiecz nieuszkodzone przedmioty przed zniszczeniami, np. meble, dywany, dokumenty, pamiątki i inne wartościowe rzeczy. 

Najcześciej zadawane pytania
 

Zwróć uwagę: 

Odpowiedzi na pytania o zakres ubezpieczenia dotyczą:

  • Ubezpieczenia domu i mieszkania w Nationale-Nederlanden (DIM23)
  • Ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej i pomocy assistance “Dom i Majątek” (DIM15). 

Jeśli posiadasz inną polisę, jej zakres i wyłączenia możesz sprawdzić w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU) dostępnych na stronie nn.pl/dokumenty


 

Czy moje ubezpieczenie domu i mieszkania w Nationale-Nederlanden działa w przypadku klęski żywiołowej?

Jak zgłosić szkodę w związku z powodzią?

Do kiedy mam czas na zgłoszenie szkody?

Czy jest szybsza ścieżka obsługi zgłoszenia dla klientów, których dotknęła powódź?

Co muszę podać we wniosku o wypłatę odszkodowania?

Czy muszę zrobić zdjęcia zalanych miejsc i innych zniszczeń, uszkodzonych sprzętów, mebli, itd. Co, jeśli nie mam takiej możliwości?

Czy powinnam/powinienem zrobić spis uszkodzeń? Jeśli tak, jak powinien taki spis wyglądać?

Jak długo będę czekać na likwidatora szkody?

Kiedy mogę się spodziewać wypłaty świadczenia?

Ile pieniędzy dostanę z mojego ubezpieczenia?

Czy mogę zacząć naprawiać szkody przed decyzją o wypłacie świadczenia? Czy mogę usuwać wodę, błoto, naprawiać ściany, dach? Co jeszcze mogę robić?

Co zrobić, jeśli nie znam lub nie pamiętam numeru polisy?

Co zrobić, jeśli zalało mi dokumenty dotyczące ubezpieczenia?

Czy w związku z nagłą powodzią będzie obowiązywać karencja? Kupiłam ubezpieczenie miesiąc temu, czy mogę zgłosić szkodę w związku z powodzią?

Jeśli mam cesję na bank w ubezpieczeniu, to kto dostanie odszkodowanie? Potrzebuję tych pieniędzy na naprawę szkód, czy jest możliwe, abym to ja dostał świadczenie?

Na jaką pomoc mogę liczyć w ramach assistance do mojego ubezpieczenia domu i mieszkania?

Jak szybko otrzymam pomoc fachowców w ramach ubezpieczenia?

Czy w ramach assistance mogę skorzystać z noclegu w hotelu, nawet jeśli moje mieszkanie nie ucierpiało w powodzi ale jestem osobą ewakuowaną?

Czy w ramach ubezpieczenia mogę liczyć na sprzątnięcie lub osuszenie mieszkania po powodzi?

Jak mogę skorzystać z pomocy assistance?

Czy jeśli otrzymam wsparcie rządowe, wypłata mojego odszkodowania z ubezpieczenia będzie niższa?

Czy Nationale-Nederlanden planuje jakąś dodatkową pomoc dla powodzian?