Okresowa aktualizacja danych

Przypominamy o aktualizacji danych Twojego dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu). Niekompletne lub nieaktualne dane, takie jak m.in. data ważności i termin wydania dokumentu mogą utrudnić Ci korzystanie z polisy i wydłużyć czas oczekiwania na wypłatę świadczenia czy realizację innej usługi z Twojego ubezpieczenia.

 

Dlaczego prosimy Cię o aktualizację danych

Jako towarzystwo ubezpieczeń na życie mamy prawny obowiązek zbierać dane klientów i cyklicznie sprawdzać, czy są aktualne. To jeden z tzw. środków bezpieczeństwa finansowego, które mamy obowiązek stosować. Reguluje to Ustawa z dnia 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a w szczególności artykuły: 
 

  • Art. 33 ustęp 1 (nakłada na nas obowiązek stosowania środków bezpieczeństwa finansowego),
  • Art. 34 ustęp 1 punkt 4 c (nakłada na nas obowiązek aktualizacji danych klientów),
  • Art. 34 ustęp 4 (uprawnia nas do  przetwarzania informacji zawartych w dokumentach tożsamości klienta oraz do sporządzania kopii/skanu dokumentu tożsamości),
  • Art. 37 ustęp 1 (nakłada na nas obowiązek weryfikacji tożsamości klienta poprzez potwierdzenie ustalonych danych klienta na podstawie dowodu tożsamości),
  • Art. 41 ustęp 1. (określa skutki braku możliwości zastosowania przez nas środków bezpieczeństwa finansowego).
     

Jak możesz zaktualizować dane

Prosimy, zaktualizuj dane jak najszybciej. W zależności od tego, jaki produkt posiadasz, możesz to zrobić w różny sposób: w Moje NN lub przez formularz online. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w korespondencji, którą do Ciebie wysłaliśmy.
 

Nie możemy zaktualizować Twoich danych telefonicznie ani mailowo, dlatego zapewniliśmy Ci te bezpieczne metody online.
 

Jeśli nie chcesz wysyłać skanu dowodu online ani logować się do Moje NN i kupiłeś ubezpieczenie u naszego doradcy, swoje dane możesz potwierdzić u doradcy Nationale-Nederlanden lub w oddziale
 

Co przygotować wcześniej

Prosimy Cię o przesłanie zdjęcia lub skanu dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu). Wymagamy go, ponieważ zgodnie z prawem musimy potwierdzić poprawność Twoich danych osobowych na podstawie dokumentu tożsamości i je udokumentować.
 

Najczęściej zadawane pytania

Co się stanie, jeśli nie zaktualizuję lub nie uzupełnię danych?

Dlaczego muszę załączać kopię dowodu tożsamości?

Czy moje dane, przekazane NN, są bezpieczne/zabezpieczone?

W jaki sposób mogę potwierdzić swoje dane, jeśli nie chcę wysyłać skanu dowodu online ani logować się do Moje NN?

Mam aktualne dane. Co jeszcze mam zaktualizować?

Ile mam czasu na potwierdzenie danych?