W przypadku, gdy nie będziemy mieć aktualnych (lub potwierdzonych) danych osobowych, nie będziemy mogli w pełni obsługiwać Twojego ubezpieczenia. W takiej sytuacji nie będziemy mogli np. zrealizować wniosku o wypłatę świadczenia.
Okresowa aktualizacja danych
Przypominamy o aktualizacji danych Twojego dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu). Niekompletne lub nieaktualne dane, takie jak m.in. data ważności i termin wydania dokumentu mogą utrudnić Ci korzystanie z polisy i wydłużyć czas oczekiwania na wypłatę świadczenia czy realizację innej usługi z Twojego ubezpieczenia.
Dlaczego prosimy Cię o aktualizację danych
Jako towarzystwo ubezpieczeń na życie mamy prawny obowiązek zbierać dane klientów i cyklicznie sprawdzać, czy są aktualne. To jeden z tzw. środków bezpieczeństwa finansowego, które mamy obowiązek stosować. Reguluje to Ustawa z dnia 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a w szczególności artykuły:
- Art. 33 ustęp 1 (nakłada na nas obowiązek stosowania środków bezpieczeństwa finansowego),
- Art. 34 ustęp 1 punkt 4 c (nakłada na nas obowiązek aktualizacji danych klientów),
- Art. 34 ustęp 4 (uprawnia nas do przetwarzania informacji zawartych w dokumentach tożsamości klienta oraz do sporządzania kopii/skanu dokumentu tożsamości),
- Art. 37 ustęp 1 (nakłada na nas obowiązek weryfikacji tożsamości klienta poprzez potwierdzenie ustalonych danych klienta na podstawie dowodu tożsamości),
- Art. 41 ustęp 1. (określa skutki braku możliwości zastosowania przez nas środków bezpieczeństwa finansowego).
Jak możesz zaktualizować dane
Prosimy, zaktualizuj dane jak najszybciej. W zależności od tego, jaki produkt posiadasz, możesz to zrobić w różny sposób: w Moje NN lub przez formularz online. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w korespondencji, którą do Ciebie wysłaliśmy.
Nie możemy zaktualizować Twoich danych telefonicznie ani mailowo, dlatego zapewniliśmy Ci te bezpieczne metody online.
Jeśli nie chcesz wysyłać skanu dowodu online ani logować się do Moje NN i kupiłeś ubezpieczenie u naszego doradcy, swoje dane możesz potwierdzić u doradcy Nationale-Nederlanden lub w oddziale.
Co przygotować wcześniej
Prosimy Cię o przesłanie zdjęcia lub skanu dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu). Wymagamy go, ponieważ zgodnie z prawem musimy potwierdzić poprawność Twoich danych osobowych na podstawie dokumentu tożsamości i je udokumentować.
Najczęściej zadawane pytania