Aktualizacja danych

Jako towarzystwo ubezpieczeń na życie mamy prawny obowiązek zbierać dane klientów i cyklicznie sprawdzać, czy są aktualne. 

To jeden z tzw. środków bezpieczeństwa finansowego, które mamy obowiązek stosować. Reguluje to Ustawa z dnia 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

  1. Cykliczna aktualizacja danych
  2. Jak zaktualizować dane
  3. Dlaczego to jest ważne
  4. Podstawa prawna i RODO
  5. FAQ

W jakich sytuacjach będziemy Cię prosić o zaktualizowanie danych?

  • Gdy Twoje dane będą niekompletne. 

  • Gdy ważność Twojego dowodu tożsamości będzie się kończyła.

  • Cyklicznie będziemy Cię prosić o potwierdzenie, że Twoje dane są nadal aktualne. 

Nieaktualne lub niekompletne dane mogą utrudnić obsługę Twojej polisy i realizację Twoich zleceń, np. wypłaty świadczenia.

Jak zaktualizować swoje dane

Mam ubezpieczenie indywidualne

Najwygodniej i najszybciej zaktualizujesz dane w Moje NN

Zmianę danych możesz też zgłosić przez formularz online

Przejdź do formularza online. Pobierz, uzupełnij, wydrukuj i podpisz wniosek. Następnie wyślij do nas skan lub zdjęcie uzupełnionego wniosku przez formularz online.

Przejdź do formularza online
  • Nie ma możliwości aktualizacji danych przez telefon ani mailowo.

  • Formularz z danymi możesz przekazać  doradcy Nationale-Nederlanden lub zostawić w oddziale. Możesz go też wysłać pocztą na nasz adres: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa.

  • Jeśli właścicielem polisy jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, nie możesz zaktualizować danych w Moje NN. Przejdź do formularza tutaj

  • Jeśli właścicielem polisy jest spółka cywilna lub inna forma prawna, wyślij dokumenty na: info@nn.pl

Mam indywidualną kontynuację grupowego ubezpieczenia na życie

Najwygodniej i najszybciej zaktualizujesz dane w Moje NN

Zmianę danych możesz też zgłosić przez formularz online

Przejdź do formularza online. Pobierz, uzupełnij, wydrukuj i podpisz wniosek. Następnie wyślij do nas skan lub zdjęcie uzupełnionego wniosku przez formularz online.

Przejdź do formularza online
  • Nie ma możliwości aktualizacji danych przez telefon ani mailowo.

  • Swoje dane możesz potwierdzić w oddziale Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Możesz też wysłać formularz pocztą na nasz adres: Nationale-Nederlanden, ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa.

Mam ubezpieczenie grupowe

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub Spółki Cywilne

  • Jeśli chcesz zaktualizować dane firmy lub jej reprezentantów, skorzystaj z tego formularza online:

    Gdy przejdziesz do formularza, wybierz opcję „Zmiana danych osobowych osoby fizycznej, która prowadzi działalność gospodarczą lub wspólników spółek cywilnych.”

  • Jeśli chcesz zmienić dane pełnomocnika skorzystaj z tego formularza:

    Gdy przejdziesz do formularza, wybierz opcję "Zmiana danych pełnomocnika do polisy grupowej"

Pozostałe formy prawne

  • Nie ma możliwości aktualizacji danych przez telefon ani mailowo.

  • Swoje dane możesz potwierdzić w oddziale Nationale-Nederlanden. Możesz też wysłać formularz pocztą na nasz adres: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A, ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa.

Mam ubezpieczenie kupione u partnera Nationale-Nederlanden (np. w banku lub firmie telekomunikacyjnej)

Aktualizację danych możesz zrobić przez formularz online

Przejdź do formularza online. Pobierz, uzupełnij, wydrukuj i podpisz wniosek. Następnie wyślij do nas skan lub zdjęcie uzupełnionego wniosku przez formularz online. 

Podczas aktualizacji system poprosi o kopię Twojego dowodu osobistego lub paszportu. Potrzebujemy tego dokumentu, ponieważ zgodnie z prawem musimy nie tylko zebrać dane, ale też potwierdzić, że są poprawne. 

Przejdź do formularza online
  • Nie ma możliwości aktualizacji danych przez telefon ani mailowo.

  • Możesz wysłać formularz pocztą na nasz adres: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A, ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa.

Aktualizacja danych – dlaczego to jest ważne?

Jeśli Twoje dane będą nieaktualne, niepotwierdzone lub niekompletne, nie będziemy mogli w pełni obsługiwać Twojego ubezpieczenia. Może to m.in. wydłużyć czas oczekiwania na wypłatę świadczenia czy realizację innej usługi z Twojego ubezpieczenia.

Dzięki aktualnym danym szybciej rozpatrzymy Twoje zgłoszenia i zrealizujemy usługi lub wypłaty. Będziemy też mogli skontaktować się z Tobą, gdyby była taka potrzeba.

Najczęściej zadawane pytania

  • Co się stanie, jeśli nie zaktualizuję lub nie uzupełnię danych?

    Gdy nie będziemy mieć aktualnych (lub potwierdzonych) danych osobowych, nie będziemy mogli w pełni obsługiwać Twojego ubezpieczenia. W takiej sytuacji nie będziemy mogli np. zrealizować Twoich zleceń i wypłacić środków.

  • Dlaczego wymagacie ode mnie kopii dokumentu tożsamości?

    Zgodnie z prawem, jesteśmy instytucją zobowiązaną do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego. Dlatego musimy nie tylko zbierać dane osobowe, ale też potwierdzać ich poprawność na podstawie określonych dokumentów. Aby to zrobić możemy Cię poprosić o skan lub zdjęcie Twojego dokumentu tożsamości – dowodu osobistego lub paszportu.

  • Czy moje dane są bezpieczne/zabezpieczone?

    W Nationale-Nederlanden stosujemy wysokie standardy bezpieczeństwa informacji, które obejmują zarówno techniczne, jak i organizacyjne środki ochrony danych. Nasze polityki i procedury są zgodne z najlepszymi standardami i praktykami w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji. Podlegamy regulacjom i kontroli Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie operacyjnej odporności cyfrowej. Regularnie przeprowadzamy audyty i testy bezpieczeństwa, aby zapewnić, że nasze systemy są odporne na zagrożenia i chronią Twoje dane przed nieautoryzowanym dostępem.

  • Jak mogę potwierdzić swoje dane, jeśli nie chcę wysyłać skanu dowodu ani logować się do Moje NN?

    Jeśli masz ubezpieczenie zakupione u naszego doradcy, swoją tożsamość możesz potwierdzić bezpośrednio u przedstawiciela Nationale-Nederlanden lub w naszym oddziale. 

  • Mam aktualne dane. Co jeszcze mam zaktualizować?

    Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu zobowiązuje nas, abyśmy cyklicznie potwierdzali i aktualizowali dane klientów. Dlatego będziemy się z Tobą regularnie kontaktować w tej sprawie i prosić o potwierdzenie Twoich danych. W tym celu możemy Cię również poprosić o kopię dokumentu tożsamości, żeby uzupełnić dane, których dotychczas nie otrzymaliśmy (np. na etapie zawarcia umowy).

  • Ile mam czasu na potwierdzenie/aktualizację danych?

    Prosimy o potwierdzenie lub aktualizację danych możliwie jak najszybciej po tym, jak dostaniesz naszą korespondencję. Dzięki temu będziemy mogli zapewnić Ci odpowiednią obsługę umowy, gdybyś kiedyś potrzebował/-ła skorzystać z ochrony ubezpieczeniowej.

Podstawa prawna i RODO

Przepisy prawa, które regulują aktualizację danych

Jako, że towarzystwo ubezpieczeń na życie jest instytucją obowiązaną, mamy prawny obowiązek zbierać dane klientów i cyklicznie sprawdzać, czy są aktualne. Reguluje to Ustawa z dnia 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a w szczególności artykuły: 

  • Art. 2 ustęp 1 punkt 8 (wskazuje, że zakłady ubezpieczeń na życie są instytucjami obowiązanymi, które muszą stosować obowiązki podane w ww. ustawie).

  • Art. 33 ustęp 1 (nakłada na nas obowiązek stosowania środków bezpieczeństwa finansowego).

  • Art. 34 ustęp 1 punkt 4 c (nakłada na nas obowiązek aktualizacji danych klientów).

  • Art. 34 ustęp 4 (uprawnia nas do przetwarzania informacji zawartych w dokumentach tożsamości klienta oraz do sporządzania kopii/skanu dokumentu tożsamości).

  • Art. 37 ustęp 1 (nakłada na nas obowiązek weryfikacji tożsamości klienta poprzez potwierdzenie ustalonych danych klienta na podstawie dowodu tożsamości).

  • Art. 41 ustęp 1. (określa skutki braku możliwości zastosowania przez nas środków bezpieczeństwa finansowego).

Kopia dokumentu tożsamości a przepisy RODO

Zgodnie z prawem, jesteśmy instytucją zobowiązaną do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego. Dlatego musimy nie tylko zbierać dane osobowe, ale też potwierdzać ich poprawność na podstawie określonych dokumentów. Aby to zrobić możemy poprosić o skan lub zdjęcie Twojego dokumentu tożsamości – dowodu osobistego lub paszportu.

Przetwarzanie danych osobowych, które są zawarte w dokumencie tożsamości (czyli wysłanie jego skanu ubezpieczycielowi) jest zgodne z prawem i nie narusza przepisów RODO. Zakład ubezpieczeń musi stosować przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i weryfikować tożsamość swoich klientów oraz mieć ich aktualne dane. RODO nie zabrania kopiowania dokumentu tożsamości, jeżeli jest to konieczne. Dotyczy to sytuacji, w której ubezpieczyciel nie może zweryfikować tożsamości klienta osobiście (podczas wizyty doradcy lub w oddziale) i przeprowadza ją na odległość.